Singapore!

Efter totalt 21 timmars resande var jag framme i Singapore kring midnatt lokal tid och mottes av en stekande varme. Klockan var som sagt 24.00 och det var 30 grader varmt ute!
Jag tog en taxi och berattade vart jag skulle, efter en stunds tystnad berattade taxichaufforen for mig att mitt hostel ligger i "redlight district", det visade sig att hostelet inte riktigt var vad jag hade vantat mig! Det ar fullt liv hela tiden ty det ar barer under, over, mittemot och bredvid hostlet. Nar jag kommer in i rummet inser jag att det inte finns nagon aircon. och att det ar det ett 30 badds rum! Under mig sover en muslim som ber dygnet runt om och om igen, jag holls vaken av snarkande karlar under natten och vaknade genomblot av svett klockan 06.00 efter 3 timmars somn av att muslimen borjade att be!!
Jag kande mig helt uppsluppen och hade starka hatkanslor mot detta sjabbiga stalle, lita aldrig pa internet!  
Men morgonen efter (idag) traffade jag 2 skotska tjejer, Hannah och Rebecca, som ar riktigt trevliga och som jag spenderat hela dagen med. Vi borjade med att vi kopa ett pass till en sightseeing buss som man kan hoppa pa och av bast man vill. Sedan har vi akt runt och upplevt HELA Singapore pa en dag :) Vi borjade med Little India, at lunch i Chinatown, drack en Singapore Sling pa Raffles, som for er som inte vet ar ett varldskant hotell, som bl.a vart med i James Bond filmer och dar alla "stjarnor" haller hus. Det kostar mellan 10.000 - 50.000 :- per natt dar :) Skulle mer an garna byta mitt hostel mot det :)
Sa idag kanns allt mkt battre och Singapore ar en fantastisk stad ar dock trakigt att Hannah och Rebecca ska flyga till Thailand imorgon....
 Maste bara beratta att om jag skulle spotta pa gatan skulle jag bli botfalld pa 7000:-, kasta skrap 5000:- ja listan pa boter ar sjuuukt lang!
Imorgon ar en ny dag och da kommer nya aventyr, vet inte riktigt hur lange jag kommer att stanna har innan jag aker vidare till Malaysia.

Hoppas att allt ar bra med er dar hemma!

Kommentarer
Postat av: Loonin

Tjena!
Jag vet inte hur bra du är på att hålla koll men Rengren lämnade Singapore för bara några dagar sedan! Hon är ute och reser i Asien hon med.. så håll ögonen öppna :)

2008-05-22 @ 22:28:31
URL: http://monki.webblogg.se
Postat av: Anonym

Fia! Jag tror inte att du förstår hur orolig man kan bli när man inte får någon kontakt överhuvudtaget. Det blir nästan svårt att fungera i vardagen, när vi matas med rapporter om au pair-flickor som mördas i Paris och pojkar från Sundsvall som hittas döda på Bali. Jag skulle jättegärna höra av dej på något sätt! Vad är egentligen bästa sättet att nå dej - SMS, hotmail, Facebook?? / Mamma

2008-05-30 @ 22:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0