Njuter av livet!

Jaha da har det hunnit handa massa massa saker igen!

For tillfallet befinner vi oss i Paihia som ar heelt underbart, har bor vi bo ett 5 stjarnigt hostel och njuter av dagarna som gar!

Fran Taupo akte vi vidare till Rotorua, dar luktade det inte direkt hallon och rabarber ty det ar fullt med varma kallor och overallt luktar det aggfis av sulfat!! Annars hade vi det valdigt bra dar, vi var och klattrade pa ett inomhustalle vilket var riktigt riktigt roligt! Det visade sig att killen som agde stallet hade bott i Sverige ett tag och kunde lite svenska!
Fran Rotorua akte vi vidare till Auckland dar vi spenderade 1,5 dag,. Vi gick pa en jattefin restaurang och at dyr mat och drack dyrt vin for en gangs skull och "firade" att det bara ar manad tills jag aker vidare till Singapore (Hjalp vad tiden gar fort!!) och levde jet-setlivet for en kvall, vi sminkade oss for forsta gangen pa manader och kande knappt igen oss sjalva! Dagen darpa spenderade vi i en secondhand butik och sedan pa en buss som var 3 timmar forsenad till Paihia dar vi nu befinner oss.  Nu ska vi ut pa en overnattningskryssning dar vi ska fiska var egen middag, paddla kajak bland delfiner och snorkla och sedan dega pa en liten o och pa fredag ska vi ut och dyka! Sa vi har det vi ser framemot! I borjan av maj ska vi wwoofa pa ett Tibetanskt buddhisttempel vilket ocksa ska bli valdigt roligt!

Kom pa att jag kanske inte berattat att jag har lite andrade resplaner? Den 20 maj kommer jag att aka till Singapore, fran Singapore till Malaysia sedan Borneo dar jag ska mota upp med Erika igen. Sedan aker vi tillsammans till Vietnam, Laos, Kina och ev Tibet. Sedan aker jag sjalv vidare till ev. Japan for att sedan avsluta min resa i Thailand innan hemfard.

Den som vantar pa nagot gott vantar alltid for lange!

Sa da var man tillbaka till civilisationen igen da! Shit Maj Britt det var lange sedan jag skrev har och det har hunnit handa alldeles for mkt for bade mitt och ert eget basta :) Men jag ska forsoka hinna forfatta ner de viktigaste guldkornen utan att bli fooor langdragen!
Nar vi kom tillbaka till Queenstown kopte jag ett Kiwipass eftersom "Svettiga Sixten" gav upp och numera befinner sig pa skroten. Efter nagra dagar i Q-town tog vi vart pick och pack och for tillbaka till Christchurch dar vi fick sova gratis hos fritt frammande italienaren Gionato. Han visade sig vara en riktigt skon prick som varit pa resande fot tillsammans med sin motorcykel i 3 ar, varav han bott i talt i 2!!
Sedan for vi vidare till Kaikoura dar vi simmade med vilda dusky delfiner, en helt underbar upplevelse! Det tror jag Erika ocksa tyckte tills det att hon blev sa aksjuk att hon fick avbryta for att ligga coh spy pa dack :) Efter en helt fantastisk dag i Kaikoura akte vi vidare till Nelson dar vi aterigen hade ett kart aterseende med Lollo. Vi ville bo pa samma hostel som henne, men det fanns dock inga lediga rum sa det slutade med att vi taltade i tradgarden :) Man far inte vara den som ar den.... Efter nagra dagars planerande och bokande ( man maste namligen boka och betala for vandringar i detta land) och manga besok till det SVENSKA cafet dar vi nog provat pa det mesta av sortimentet, begav vi oss till Abel Tasman for drygt en veckas vandring. Dessa dagar ar nog det basta pa min resa! Rena rama balsam for sjalen! Nastan en hel vecka med vandring i fantastisk sagolik natur, mycket  battre an sa blir det ju inte! Det var valdigt kuperat sa vi har gatt upp och ner, upp och ner, ner och upp for x-antal bergskullar. Vi vandrade genom vad som kandes som tropisk skog, vattenfall, langs kilometer langa strander och forundrades over hur vackert det var dar! Nar vi vandrat klart akte vi till Takaka och efter flera dagars ingrott svett skulle jag inte direkt likna vara kroppsodorer med hallontarta, utan snarare jordgubbstarta :) Vi tog in pa ett hostel som enbart bestod av tyskar dar vi for andra gangen taltade i en tradgard! Efter en efterlangtad dush strosade vi runt lite i Takaka, vilket visade sig vara en valdigt mysig liten stad som spred urkultskansla - och atmosfar! Andra dagen lanade vi cyklar och cyklade till Pohara, en kilometer lang strand dar vi var helt ensamma. Dar lag vi hela dagen for att vila och aterhamta vara omma kroppar.
I lordags tog vi farjan over till nordon och for till Wellington, dar spenderade vi nagra dagar innan vi akte vidare till Taupo dar vi for stunden befinner oss. Ikvall ska vi ivag och klattra, men vad som hander har nast, det vet man aldrig! :)

P.s Glomde att saga att Erika numera kallar mig for "lill japanesen"  Pa mindre an en vecka hade jag lyckats med att ta over 1000 bilder! Sa gissa om lill japanesen gick i dack nar hennes kamera helt plotsligt utan anledning bara gav upp och slutade fungera! Nu blir det annu mer onodiga utgifter, som att det inte var nog med bilen! Gudarna vill mig inte val, de maste tro att jag ar skapt av pengar! Jag ska aldrig mer kopa en teknisk pryl!!!!