Life is wonderful!

Ah det har hant sa mkt nu pa de senaste dagarna sa jag vet inte vart jag ska borja!
Det borjade med att var avresa fran Queenstown blev forsenad en dag pga av forsening med overlamning av bilen. Pa torsdagmorgon innan vi for fixade vi med agarbyte, forsakring, omregistrering pa mindre an 30 min!!! 
Sedan var det bara att "hit the roads" Resan kommer jag sent att glomma, efter bara nagra timmar holl vi alla pa att do den olidliga svettdoden i "Svettiga Sixten" (bilen) sa det slutade med att jag och Lollo satt i BH och svetten rann bokstavligt pa oss!
Nar vi kom fram drygt 6 timmar senare var vi helt klart svettigast i stan, men efter en extreem makeover pa parkeringen utanfor arenan var vi som nya! Konserten var heeeeeelt underbar, det borjade med ett forband som jag inte hort forut, tror dom hette natt i stil med Mc'Cluster och dom var helt fantastiskt bra, nya favoriter!  Sedan kom mannen med rosten! Jack Johnson, vilken karl, vilken rost, vilken kvall! Ahh det var helt  underbart, det var nog den basta konsert jag vart pa, och da har jag anda vart pa en hel del!!
Efterat var vi vral hungrig och ville hitta nanstans att ata, efter manga om och men bestamde vi oss tillslut for Burger King, och det var det varsta vi kunde gjort!! Jag kanner mig fortfarande acklad av den skosulan som de kallade hamburgare!! Sedan gallde det att hitta nagonstans att sova, efter att irrat omkring i sakert over en timme hittade vi tillslut ett stalle som vi alla var overrens om, dar sov vi som packade sillar i svettiga Sixten i nagra timmar innan det var dags att skjutsa Lollo till bussen.

Sedan var det bara att leta reda pa Hostelet som vi bokat over natten, nar vi kom fram var det 3 timmar kvar innan man fick checka in sa det blev frulle och nagra till timmars somn i bilen innnan vi kunde gora det. Sedan blev det en efterlangtad dush och sen var det meningen att vi skulle ner pa stan for att bekanta oss med Christchurch. Sicken nitlott, det var ju langfredag och allt var stangt, men tur var val kanske det for da hittade vi en mack som vi tog svettiga Sixten till for en extreem car makeover, vi var dar i over 3 timmar innan vi var klar med stadning och diverse kollar, trots detta var han fortfarande ganska lortig, men nu luktar han lite battre iaf..... Sedan blev det Sushi och ett besok till en otroligt vacker kyrka, den vackratse jag sett, for lite Goodfriday anda och gosskor!

Efter 11 timmars somn pa hostellet begav vi oss ner pa stan for ett aterbesok till "Moko" dar vi fikat dagen innan, pa natt vanster vis glomde dom att ta betalt av oss, och vi ar inte dom som paminner om dom inte kommer pa sitt misstag sjalva, gratis ar gott. Och vi ar ju trots allt fattiga backpackers! Vi at ute 2 ggr pa samma dag for under 30 kr, ganska bra jobbat.
Det var meningen att vi skulle aka vidare till Mount Cook i lordags, men vi kom aldrig ivag for var dag spenderades mestadels till att forsoka fa tag pa triangiakok och handla mat. Nar vi val och vackert spenderat 8 timmar i jakt efter triangiakok var vi klara, men nu var det for sent att aka till Mount Cook sa vi akte till en botanisk tradgard, parkerade bilen dar och spenderade en till natt i Chch, och tur var val det for senare pa kvallen nar vi skulle ta fram vart nya kok for att koka oss en kopp te upptacker vi att vi glomt att kopa gasbrannaren till koket, an idag kan jag inte fortsta hur i hela fridens dagar man kan lyckas med nagot sadant! Sa det blev nya planer, aka imorgon och kopa gasbrannare och sedan komma ivag ganska fort till Mount Cook, men dessa planer holl inte langre an nasan racker for nar vi kom ner pa stan visade det sig att det var rod dag igen och alla affarer var stangda, sa det blev annu en dag i Chch och en natt i den botaniska tradgarden.
Under vart strosande pa stan igar vart jag uppdragen pa torget av en street theater och fick medverka i 40-45 min innan jag fick ga, finns riktigt roliga filmer och bilder pa mig nar jag struttar omkring pa stan som en pippifagel, mycket ska man vara med om...

Finns sa mycket att beratta, men nu borjar tiden att rinna ivag och nu ska vi faktiskt aka till Mount Cook och vara dar for att vandra i nagra dagar och sedan fortsatta var roadtrip mot nya spannande mal, bla annat ska vi simma med vilda delfiner i Kaikora om drygt en vecka!

Hoppas att ni haft en riktigt bra pask och att sockerchocken borjar att lagga sig!

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha, ni är roliga ni. Glömma gasbrännaren, ni tillsammans klår mig i hästlängder vad gäller flummighet. Njut av Mt Cook o simma lugnt i Kaikora så ses vi i "soliga" Nelson. Massa kärlek till er båda!

2008-03-24 @ 05:14:37
URL: http://louisesoderberg.blogg.se
Postat av: mamma

Roligt var ordet sa Bull. Ni som är så rutinerade vandrare. Har ni karta och kompass? Ha det så bra i bergen!! Ser fram emot bilddokumentationen. Påskpussar till er båda!

2008-03-24 @ 11:37:36
Postat av: Pappa

Vi vill ha bilder på Hondan!
Var finns filmerna du pratar om U-Tube???
Ha det bra!
Pappa

2008-03-24 @ 22:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0