Tiden bara rusar ivag!

Jag tycker att det kanns som igar som jag for ifran NZ och da tyckte jag att det kandes som att det skulle vara en lang tid for mig sjalv innan jag och Erika skulle traffas igen. Men nu ar vi har i Malaysia tillsammans och allt ar som vanligt :)
Efter det att jag anlande till Kuala Lumpur umgicks jag med Anja, en tysk tjej som visade vara en blond version av mig sjalv, i princip varje sekund fran det att vi traffades tills det att hon akte. Vi var pa sightseeing tillsammans och tog en tripp tillsammans med Stephanie, en amerikansk-kinesisk  tjej, till Batu Caves och haft allamant trevligt tillsammans.
Erika anlande till KL den 5 juni och vi hade nagra trevliga dagar tillsammans innan vi for vidare till Borneo dar vi for tillfallet befinner oss!
Har har det hunnit massor, vet inte hur jag ska fa med allt utan att bli for langrandig.....?
Vi flog till Kota Kinabalu dar vi tog in pa ett hostel, dar vi dagen efter traffade 2 danska killar som vi umgicks med tills det att jag och Erika 2 dagar senare for vidare till Sandakan, vi for bl.a ut till en o Pulau Mamutik dar vi snorklade hela langa dagen!
Nar vi kom fram till Sandkan sent pa kvallen ringde vi till ett hostel och bokade rum, vi tog sedan en taxi men chaufforen sa att hostlet inte fanns langre, vilket vi tyckte var aningens knepgt ty vi bokat ett rum dar. Sa han korde oss dit och det sag ut att fortfarande vara ett hostel dar, men ack sa vi bedrog oss!! Vi kom upp till "Auntie" som blev helt overvaldigad over att vi kom dit sa vi fick bo i hennes rum och fick absolut inte flytta nagon annanstans! Detta var nog det varsta stalle vi bott pa matt i renlighet. Lakanen var alldeles lortiga och sangarna kryllade i myror, men vi hade inget annat val an att sova dar....... Auntie visade sig sedan vara en valdigt underlig tant som helt och hallet oppnat hjarta och sjal for mig och Erika!

Fran Sandakan akte vi till Sepilok, ett orangutang center och darifran akte vi vidare till Sukau, dar vi lekt och levt som crocodile dundee :) Vi fick aka bat over floden for att komma over till vara bungalows mitt i djungeln, sedan var vi ut pa 2 "river cruises" da vi bla sag orangutanger, nasapor som bara finns har pa borneo, longtail monkeys, silverback monkeys, hornbills, havsornar, krokodil, vildsvin, noshorning, hagrar, ja ni fattar grejen?
Pa natten var vi ut pa en night trekking som var en mygg och igelfylld upplevelse!! Vi sag dock en skorpion och massa olika insekter, jag och Eccan var till och med sa modiga att vi vagade halla i den lille rackaren till skorpion :)
Pa vagen tillbaka fran Sukau akte vi till Gomantong Caves som var en upplevelse av skrackblandad fortjusning!! Det ar en sk Birdnest grotta dar folk jobbar med att plocka och samla in fagelbon ty manniskorna har ater dem i tron om att de ska vara halsosamma for dig! Stanken fran grottan kunde du kanna pa mils avstand! Och fran det att du klev in i grottan tills det att du kom ut vart du standigt nerbajsad av faglarna, det sag faktiskt ut som att det regnade...... En annan mindre angelagen upplevelse fran grottorna var att de kryllade, och da menar jag KRYLLADE av kackerlackor och andra sma harliga kryp! Jag har aldrig och kommer aldrig att se ngt liknande i hela mitt liv! Men det varsta av allt var nog att det var nagra som bodde dar inne! I en liten trahytt, som jag inte ens skulle kalla hytt, mer platta.
Ju mer av min resa som gar och ju mer jag upplever ju mer inser jag hur lyckligt lottad jag ar! Man far helt andra perspektiv pa saker och ting nar  man reser runt sa har...

Imorgon ska vi ut i djungeln igen, till Danum Valley, och forhoppningsvis kommer vi att se leoparder, noshorningar och elefanter!! Efter var djungelvandring far vi till Sipidan, ett varldskant dykstalle dar jag ska dyka och Eccan snorkla!

Jag hade mer an garna visat er helt underbara och fantastiska bilder fran senaste tiden, erkanner att jag vart dalig med det pa senaste, men denna dator haller for tillfallet pa att ge mig tuppjuck och lite krupp, sa det ar bast att jag gar och lagger mig sa jag hinner fa nagra timmars somn innan jag ska ge mig ut i djungelns nya aventyr, hoppas innerligt att det inte ar lika manga iglar dar!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Iglar och skorpioner låter toppen! Simma lugnt!

2008-06-17 @ 22:56:14
Postat av: Gisela

toppen att bli lite uppdaterad! Hm har Erika tappat tal(skriv)förmmågan efter kackerlackturen:)!?



Hoppas ni får en riktigt härlig midsommarhelg!!

Kram kram och sköt om er //Gisela

2008-06-19 @ 23:01:27
Postat av: Elin P

Hej vännen! Det verkar som att du har det superbra i Asien just nu! Jag måste säga att jag är ganska avis. :P Jag tycker tiden går så himla sakta. Det har inte gått många månader sen du åkte och du ska vara borta ett helt år! Jag har förhoppningsvis flyttar härifrån när du kommer tillbaka. Får jag som jag vill så kommer jag flytta till Sundsvall och plugga. :) Jag får besked om intagning i mitten på juli. Annars är allt sig likt här hemma, förutom att min favorit-Fia saknas. :) Jag har ju blogg jag med nu, så vill du kolla vad som händer runt omkring mig så är det bara kolla där. :) Jag är iaf fortfarande tillsammans med Micke och allt är som vanligt. Tyckte du skulle ha en liten uppdatering. :P Men ha det bäst gumman! Pusskram Elin

2008-06-22 @ 00:42:17
URL: http://[email protected]
Postat av: agneta mossberg

Hej Sofia.

Vad är det med dig och kameror och andra värdesaker?

Trivs ni inte ihop? Vilken himla otur du har.Men vi tackar för alla fina bilder vi har fått se hitintills. När kommer du hem? Blir det framåt hösten. Vi har just kommit hemfrån Frigiliana där vi tillbringat 2 veckor, den första med Ulrica,Katarinaoch Kalle och den andra för oss själva. Vi har haft det jättebra. Nu tänkte vi få lite tid med dina föräldrar men det blir nog lite tight eftersom de åker till Turkiet på lördag.

Många varma kramar från Agneta,Göran o Ulrica

Katarina kommer hem den 2 juli.

2008-06-23 @ 20:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0