Tillbaka till ett mulet Bali

Jag vet inte vad som har hant oss eller vad vi gjort for ont, men vadergudarna har totalt overgivit oss! Vi flydde faltet fran ett ovadersdrabbat Vietnam, val i Kambodja bestamde vi oss for att aka tillbaka till Bali for att fa tillbaka brannan som sa snabbt overgav oss :p For pa Bali sa sken ju solen var dag! Tji fick vi, nu ar vi har och ingen sol finns i sikte, vi kollde upp vaderprognosen och fick da veta att Bali ar kallast i Asien for tillfallet samt att thunderstorms ar att vanta!

Hur som haver hade vi nagra riktigt trevliga och hektiskta dagar i Jakarta. Det ar en absurt stor stad, det bor 9 miljoner manniskor dar och det finns fler shoppingmalls an vad jag tidigare sett sammanlagt i hela mitt liv!!!
Vi fick en hel dags guidad tur av Andy, Dinis bror, han tog oss runt i staden som ar storre an hela Kramfors kommun. Dock var mycket av det vi ville gora och se stangt pga Independence day! Efter en hel dags sightseeing akte vi hem till en kompis till Andy, Sharie, dar vi var nagra som drack vin och spelade Kalaha! :) Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle hamna hemma hos en fritt frammande indones och spela Kalaha  :p Det var en mycket trevlig och lyckad dag och kvall!

An en gang har vi sett ytterligare tecken pa att varlden ar saaaaa himla liten! Nar vi checkade in pa vart hotell i Jakarta sitter 3 personer i lobbyn, alla dessa 3 personer hade varit pa samma flight som oss mellan Bangkok och Jakarta och ingen bortsett fran mig och Erika kande varandra sedan tidigare. Vi gick ut och at middag tillsammans och hade en trevlig kvall! Nar vi kommer tillbaka till Bali och gar ut pa morgonen ar den forsta som vi moter en av dessa tjejer :p Vi har nu umgatts en hel del tillsammans sedan vi kom hit, det ar en hollandsk tjej Yorinda, en engelsk tjej Katie, en tysk kille Affi och en svensk kille Josef!

Trots att solen ar franvarande kanns det iaf skont att vara tillbaka till vart lilla paradis! Jag och Erika spenderar nu vara 2 sista veckor tillsammans och det hade vi inte kunnat gora pa ett battre stalle an just har! :)

Kommentarer
Postat av: Åsa Lundstedt

Tycker om det du skrev! Spännande att se en del bra saker och inte bara det generella grejerna som man kan se om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0