Ett jamarns flangandes hit och dit!

Kambodja var helt fantastiskt vackert tyvarr hade vi alldeles for lite tid dar och kande att vi inte ens hann med en brakdel av vad vi ville. Men men man kan val inte fa allt har i varlden? Fran Kambodja tog vi oss knappt med livet i behall till Bangkok i en skruttskrutt buss efter vad jag INTE skulle kalla vagar, utan mer lergegga med hjulspar i! Till raga pa allt satt vi alla inklamda med ALLT bagage inuti bussen, vaskorna lag huller om buller inklamda i allt utrymme som var till overs efter det att folk tatt sina "sittplatser" och varre blev det! Jag hade inte ens en sittplats dar jag kunde sitta som normalt folk for jag hamnade andra gangen i rad nu pa platsen dar dacket sitter sa jag "satt" med knana upp i hakan i harliga 7 timmar!!! Nar vi val och vackert kommer fram till gransen far inte bussarna inte aka igenom sa alla far ta sitt bagage och ga genom tullarna ca 1 km!!!!!! Sedan var det bara att satta sig pa en buss igen, denna gang en nagot battre sadan, kandes tamejtusan som rena rama hastens efter foregaende bussresa! :) Det tog ytterligare 4 timmar innan vi val och vackert anlande mer doda an levande till Bangkok!  Och da gjorde det ju inte saken battre att vi inte hade bokat nagot boende!!! Men efter lite kankandes hit och dit hittade vi tillslut ett....Tur som en tokig att jag hade mina Wasa knacke och Erika Pagens fullkorns-skorpor som vi helt otroligt hittade i en liten butik i Kambodja. Gissa om tva svenska flickor hoppade upp i taket av lycka och gladje! Resten av veckan var ju gjord nu, med lite Wasa knacke kan man ta de flesta motgangarna :)

Nu har vi haft nagra intensiva och harliga dagar i Bangkok, eller harliga tills det att vi skulle lyxa pa oss med lite fotbehandling och pedikyr och jag blev en tanagel fattigare!!!! Aldrig mer pedikyr!

Inatt flyger vi till Jakarta dar vi ska spendera nagra dagar innan vi flyger tillbaka till vart alskade Bali!

Kommentarer
Postat av: mamma

Att betala med tånaglar låter lite stenålders:)

2008-08-20 @ 19:50:06
Postat av: mamma

Men Fia, var är alla bilder? Vi längtar efter bilddokumentation!!!

2008-08-20 @ 19:52:27
Postat av: Hadji

Åå¨å, erika berätta om den där tåhändelsen och jag kan medge att jag mer än skrattade när jag fick höra att hon bara fortsatt som ingenting efter att nageln var av och målat nackellack! HAha. Men samtidigt, aj va ont, o att du inte sa nått. Men kanske hade hon nån sorts besatthet av tånaglar, va vet jag? :) Puss

2008-09-27 @ 16:35:24
Postat av: mamma

Förresten - jag läste nyligen en notis om att 90%!!!! av Pågens hela skorpproduktion går på export, så det var kanske inte så osannolikt som man först kunde tro att ni skulle hitta så´na i Kambodja ändå :) Puss och kram

2008-10-02 @ 12:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0